0
Ostoskoriin
Ilman alv. (Vaihda hintojen esitystapaa)
Summa yhteensä
Hinta/kpl
Kpl
Ostoskorissa olevat tuotteet
Ostoskori on tyhjä
Tuotteet yhteensä (ilm. alv):
0,00 €
Siirry kassalle
Muokkaa
Tuotteet A-Ö
ALE

Toimitus & Rahti

 

Toimitusaika & rahdin kustannukset

Toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 3–6 arkipäivää tilauksen vahvistamisesta. Tilaustuotteiden toimitusaika on pidempi ja olemme antaneet siitä arvion verkkokaupassamme kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Tuotekohtainen tieto koskee yksittäisiä tuotteita.

Tuotteet toimitetaan arkisin klo 8:00–16.00 välisenä aikana asiakkaan ilmoittamaan miehitettyyn katutasolla olevaan osoitteeseen, ovelle, portille tai lastauslaiturille (ei postilokero-osoitteeseen). Tuotteet toimitetaan AJ:n keskusvarastosta Ruotsista, Halmstadista. Tilauksen lähetyspäivämäärä varastosta on mainittu tilausvahvistuksessa. Tilaus toimitetaan kuljetusyritys DB Schenkerin kautta. Noudatamme Incoterms 2010 -toimituslausekkeita, ja toimitusehtonamme on toimitus määräpaikalle (DAP).

Toimitusehtona on FCA (vapaasti lastattuna varastossamme) niille yritysasiakkaille, jotka käyttävät omaa kuljetusyritystä tai kuljetussopimusta. Tilaamme kuljetuksen asiakkaan kuljetusyritykseltä asiakkaan asiakasnumerolla. Kun toimitusehtona on FCA, on asiakas vastuussa tuotteiden vakuuttamisesta kuljetuksen ajaksi ja kuljetuksen kuluista. Asiakkaan tulee antaa toimitusta koskevat tarvittavat tiedot tilauksen yhteydessä, verkkokaupan kassalla tai soittamalla asiakaspalveluun.

Toimituskulut perustuvat tilauksen kokonaisarvoon. Yli 2000 euron arvoisissa tilauksissa rahti on maksuton.

 

Tilauksen arvo (ilman ALV)

 

Toimituskulut (ilman ALV)

 

≤200 €

 

19,90 €

 

201 – 1999 €

 

12% tilauksen arvosta

 

≥2000 €

 

Rahtivapaasti 

 

 

Lisäpalvelut
 

Puhelinsoitto ennen tilauksen toimittamista

Asiakkaan on mahdollista tilata maksullisena lisäpalveluna puhelinsoitto, ennen kuin tilaus toimitetaan asiakkaalle. Tällöin kuljetusyhtiö soittaa asiakkaalle alle kaksi tuntia

(≤ 2h) ennen kuin tilaus toimitetaan toimitusosoitteeseen. Toimitus tapahtuu arkisin klo 8:00-16:00 välisenä aikana. On tärkeää, että asiakas on ilmoittanut AJ Tuotteet Oy Ab:lle puhelinnumeron, josta on tavoitettavissa arkipäivisin. Palvelun hinta on verottomana viisi euroa (5 € + ALV). Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä.

Erikseen sovittu toimitusajankohta

Tilaukselle voidaan valita maksullisena lisäpalveluna erikseen sovittu toimitusaika. Tällöin kuljetusyhtiö (DB Schenker) on yhteydessä asiakkaaseen ja sopii asiakkaan kanssa toimitukselle tarkan toimitusajankohdan. Toimitusajankohta sovitaan arkipäivälle kello 8:00-16:00 väliselle ajalle. Tilaus toimitetaan tunnin (≤ 1 h) sisällä sovitusta ajasta. Toimituksen kuljettaja ei ota yhteyttä asiakkaaseen tuodessaan toimitusta, vaan asiakkaan tulee olla paikalla valmiina vastaanottamassa toimitus. Palvelun hinta on verottomana 27 € + ALV. Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä.

Perillekanto

Kaikki AJ:n toimitukset ovat perustoimituksia, eli tilaukset toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan miehitettyyn katutasolla olevaan osoitteeseen, ovelle, postille tai lastauslaiturille (ei PL-osoitteeseen). Asiakas voi tilata lisäpalveluna tuotteiden sisäänkannon. Tällöin tuotteet toimitetaan valittuun paikkaan, esimerkiksi miehitetystä katutasosta saman rakennuksen ylempään kerrokseen. Palvelusta ja sen hinnasta saa lisätietoa asiakaspalvelustamme. Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä.

Asennuspalvelu

AJ Tuotteet Oy Ab:lta voi tilata lisäpalveluna tuotteiden kokoamis- ja/tai asennuspalvelun. Palvelusta ja sen hinnasta saa lisätietoa asiakaspalvelustamme.

Asiakkaan esteet tilauksen vastaanotossa

Jos AJ Tuotteet Oy Ab estyy toimittamasta tilausta asiakkaan esteen vuoksi, toimitus palautetaan takaisin kuljetusyhtiölle (DB Schenkerille), joka ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen uuden toimitusajan. Asiakasta veloitetaan tavaroiden säilytyksestä, sekä uudesta toimituksesta.

Jos lähetystä ei ole toimitettu asiakkaalle kolmen vuorokauden (3 vrk) kuluessa ensimmäisestä toimitusyrityksestä, veloitetaan jokaiselta päivältä terminaalimaksu, kunnes tilaus on toimitettu. Viiden vuorokauden (5 vrk) jälkeen tilaus toimitetaan takaisin AJ Tuotteet Oy Ab:lle.

AJ Tuotteet Oy Ab ei vastaa epäsuorista vahingoista, kuten esimerkiksi menetetyistä voitoista, jotka johtuvat tuotteen toimitusajan myöhästymisestä.

Huomioitavaa:

  • Asiakkaan tulee varmistaa, että tilauksen ajankohtana toimituspaikassa on paikalla henkilö, joka vastaanottaa tilauksen.
  • Asiakkaan tulee ilmoittaa AJ Tuotteet Oy Ab:lle, jos toimitusosoitteessa on esteitä tai rajoituksia, jotka vaikuttavat tilauksen toimittamiseen tai kuljetusajoneuvolla ajoon.
  • Jos tilaus on suuri, voimme tarvita käyttöömme trukin tai lastauslaiturin tilauksen purkamista varten. Jos tämä ei ole mahdollista, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja varmistaa, että tuotteet toimitetaan ajoneuvolla, jossa on peränosturi.
  • Jos asiakas ostaa lisäpalveluna tuotteiden sisäänkannon, on tilattujen tuotteiden oltava sellaisia, jotka eivät aiheuta mahdollisia henkilö- tai omaisuusvahinkoja.

 

Toimitus
 

Kuormalava/painavat ja suurikokoiset tuotteet

Kuormalava, painavat ja suurikokoiset tilaukset toimitetaan annettuun miehitettyyn katutason osoitteeseen (ei postilokero-osoite) arkisin klo 8:00–16:00 välisenä aikana. Tilauksen toimituksesta ei ilmoiteta erikseen*. Jos paikalla ei ole ketään vastaanottamassa toimitusta, toimitaan kuten ilmoitettu kohdassa "Asiakkaan esteet tilauksen vastaanotossa". Kuormalavan / painavien ja suurikokoisten tuotteiden toimitus on normaalitoimitus, johon ei kuulu perillekantoa esimerkiksi sisälle huoneistoon. Perillekanto tilataan lisäpalveluna.**

* Katso kohta Lisäpalvelut, Puhelinsoitto ennen tilauksen toimittamista.
** Katso kohta Lisäpalvelut, Perillekanto.

Toimituksen viivästyminen

Tilatut tuotteet voidaan toimittaa useammassa erässä, jos yhdellä tai useammalla tilatulla tuotteella on muita tilauksen tuotteita pidempi toimitusaika. Asiakas maksaa kuitenkin vain alkuperäisen, tilausvahvistuksessa ilmoitetun toimitusmaksun.

Kuljetusvauriot & puutteellinen toimitus

Puutteellinen toimitus tai pakkauksessa näkyvät vauriot tulee osoittaa DB Schenkerin kuljettajalle ja merkitä rahtikirjaan ennen kuljetusasiakirjan allekirjoittamista, sekä erikseen ilmoittaa AJ Tuotteet Oy Ab:n asiakaspalveluun viiden vuorokauden (5 vrk) sisällä. Jotta reklamaatio kuljetusyhtiölle voidaan tehdä asiallisesti, on kaikki toimituksessa tulleet pakkausmateriaalit, osoitelaput, kuormalavat ja laatikot säilytettävä.

Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksen aikana ja vahinko huomataan vasta kun pakkaukset ovat avattu (nk. piilovaurio), tulee vauriosta ilmoittaa AJ Tuotteet Oy Ab:n asiakaspalveluun viimeistään viiden vuorokauden (5 vrk) sisällä toimituksesta. Ilmoitukseen tulee liittää valokuva sekä pakkauksessa että tuotteessa olevasta vauriosta. AJ Tuotteet Oy Ab tilaa uuden tuotteen ja kuljetuksen vahingoittuneen tilalle. Virheellisesti toimitettu tuote täytyy ilmoittaa asiakaspalveluumme välittömästi. Hoidamme uuden toimituksen veloituksetta, jotta saat virheettömän tuotteen. AJ Tuotteet Oy Ab ei vastaa reklamaatioista, kun tilaukset on toimitettu asiakkaan rahdilla.

Ylivoimainen este (Force Majeure)

AJ Tuotteet Oy Ab ei vastaa vahingoista tai tilauksen viivästymisestä, jonka syynä on ylivoimainen este. Näitä ovat esimerkiksi lainsäädännöllinen tai hallituksen toimi, liikekannallepano, sotatila, valuuttarajoitus, järjestelmävirhe, tavarantoimittajista johtuva toimitusvirhe tai -rajoitus, lakko, työsulku, boikotti, saarto tai vastaava olosuhde, joka joko estää AJ Tuotteet Oy Ab:n toiminnan tai vaikeuttaa AJ Tuotteet Oy Ab:n toimintaa siinä määrin, että tilauksen toimittaminen ei ole mahdollista muutoin kuin poikkeavan suurilla kustannuksilla.