0
Ostoskoriin
Ilman alv. (Vaihda hintojen esitystapaa)
Summa yhteensä
Hinta/kpl
Kpl
Ostoskorissa olevat tuotteet
Ostoskori on tyhjä
Tuotteet yhteensä (ilm. alv):
0,00 €
Siirry kassalle
Muokkaa

5 Toimitus


5.1 Toimitusaika


Arvioitu toimitusaika varastossa oleville tuotteille on 3–6 arkipäivää tilauksen vahvistamisesta. Tilaustuotteiden toimitusaika on pidempi, ja olemme antaneet siitä arvion verkkokaupassamme kunkin tuotteen tuotetiedoissa. Tuotekohtainen tieto koskee yksittäisiä tuotteita.

 

5.2 Rahdin kustannukset


Toimituskulut perustuvat tilauksen kokonaisarvoon. Yli 2000 euron arvoisissa tilauksissa rahti on maksuton.

 

Tilauksen arvo (ilman ALV)

 

Toimituskulut (ilman ALV)

 

<200 €

 

19,90 €

 

200 – 1999 €

 

12% tilauksen arvosta

 

≥2000 €

 

Rahtivapaasti 

 

 

5.3 Toimitus


Tuotteet toimitetaan arkisin klo 8:00–16.00 välisenä aikana. Noudatamme Incoterms 2010 –toimituslausekkeita. Vakiotoimitusehtonamme on toimitus määräpaikalle (DAP) eli asiakkaan ilmoittamaan miehitettyyn katutasolla olevaan osoitteeseen ovelle, portille tai lastauslaiturille. Toimitus auton välittömään läheisyyteen 5 m etäisyydelle; ei kerroksiin, toimistojen sisätiloihin tai postilokero-osoitteeseen. Vakiotoimitus ei sisällä perillekantoa tai muita lisäpalveluita.

Mikäli yritysasiakas haluaa käyttää omaa kuljetussopimustaan, on toimitusehtona FCA (vapaasti lastattuna varastossamme). Tilaamme kuljetuksen asiakkaan kuljetusyritykseltä asiakkaan asiakasnumerolla. Tällöin asiakas vastaa kuljetuskustannuksista ja tuotteiden vakuuttamisesta kuljetuksen ajaksi. Asiakkaan tulee antaa toimitusta koskevat tarvittavat tiedot tilauksen yhteydessä, verkkokaupan kassalla tai soittamalla asiakaspalveluun.

Toimituksen voi myös tilata noudettavaksi DB Schenkerin Turun satamaterminaalista, jolloin tilauksen saapumisesta terminaaliin ilmoitetaan asiakkaalle erikseen.

Tuotteet toimitetaan AJ:n keskusvarastosta Ruotsista, Halmstadista. Tilauksen arvioitu lähetyspäivämäärä varastosta on mainittu tilausvahvistuksessa. Kuljettajana toimii DB Schenker. Kun toimitus lähtee varastoltamme, lähetämme asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen toimituksen seurantakoodin.

 

5.4 Asiakkaan vastuut toimituksissa


• Asiakkaan tulee varmistaa, että toimituksen ajankohtana toimituspaikassa on paikalla henkilö, joka vastaanottaa tilauksen.
• Asiakkaan tulee ilmoittaa AJ Tuotteille, jos toimitusosoitteessa on esteitä tai rajoituksia, jotka vaikuttavat tilauksen toimittamiseen tai kuljetusajoneuvolla ajoon.
• Jos tilaus on suuri, voidaan tarvita käyttöön trukki tai lastauslaituri tilauksen purkamista varten. Jos tämä ei ole mahdollista, asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluun ja varmistaa, että tuotteet toimitetaan ajoneuvolla, jossa on peränosturi.
• Asiakkaan tulee varmistaa ennen tilausta, että painaville tuotteille suunniteltu sijoituspaikka kestää tuotteiden painon ja normaalin käytön (esimerkiksi suuret kassakaapit ja kuormalavahyllyt).
• Kuormalavan / painavien ja suurikokoisten tuotteiden toimitus on vakiotoimitus, johon ei kuulu perillekantoa esimerkiksi sisälle huoneistoon.
• Tavaraa vastaanotettaessa tulee puutteellinen toimitus ja pakkauksessa näkyvät vauriot merkitä rahtikirjaan tai erilliseen reklamaatiolomakkeeseen ennen kuljetusasiakirjan allekirjoittamista. Puutteista ja vaurioista tulee lisäksi ilmoittaa AJ Tuotteiden asiakaspalveluun viiden vuorokauden (5 vrk) sisällä. Tällä tavalla voit varmistaa, että pystymme toimittamaan veloituksetta uuden tuotteen vahingoittuneen tilalle. 
• Mahdollisesta piilovauriosta (pakkaus ehjä) tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme viimeistään viiden vuorokauden (5 vrk) sisällä toimituksesta. Tarkista siis saapuneiden tuotteiden kunto heti toimituksen jälkeen, vaikka tuotteet eivät menisikään heti käyttöön.

 

5.5 Lisäpalvelut


 

5.5.1 Lisäpalvelu: Puhelinsoitto/ tekstiviesti ennen tilauksen toimittamista


Asiakkaan on mahdollista tilata maksullisena lisäpalveluna puhelinsoitto ennen kuin tilaus toimitetaan asiakkaalle. Tällöin kuljetusyhtiö soittaa asiakkaalle alle kaksi tuntia
(≤ 2h) ennen kuin tilaus toimitetaan toimitusosoitteeseen. Toimitus tapahtuu arkisin klo 8:00-16:00 välisenä aikana. On tärkeää, että asiakas on ilmoittanut AJ Tuotteille puhelinnumeron, josta on tavoitettavissa arkipäivisin. Palvelun hinta on verottomana viisi euroa (5,00 € + ALV). Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä.
 

5.5.2 Lisäpalvelu: Erikseen sovittu toimitusajankohta


Tilaukselle voidaan valita maksullisena lisäpalveluna erikseen sovittu toimitusaika. Tällöin kuljetusyhtiö DB Schenker on yhteydessä asiakkaaseen ja sopii asiakkaan kanssa toimitukselle tarkan toimitusajankohdan. Toimitusajankohta sovitaan arkipäivälle kello 8:00-16:00 väliselle ajalle. Tilaus toimitetaan tunnin (≤ 1 h) sisällä sovitusta ajasta. Toimituksen kuljettaja ei ota yhteyttä asiakkaaseen tuodessaan toimitusta, vaan asiakkaan tulee olla paikalla valmiina vastaanottamassa. Palvelun hinta on verottomana 27,00 € + ALV. Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä.
 

5.5.3 Lisäpalvelu: Perillekanto


Asiakas voi tilata lisäpalveluna tuotteiden perillekannon. Tällöin tuotteet toimitetaan valittuun paikkaan, esimerkiksi miehitetystä katutasosta saman rakennuksen ylempään kerrokseen. Palvelusta ja sen hinnasta saa lisätietoa asiakaspalvelustamme. Palvelu valitaan tilauksen yhteydessä. Jos asiakas ostaa perillekannon, on tilattujen tuotteiden oltava sellaisia, jotka eivät aiheuta mahdollisia henkilö- tai omaisuusvahinkoja.
 

5.5.4 Lisäpalvelu: Asennuspalvelu


AJ Tuotteilta voi tilata lisäpalveluna tuotteiden kokoamis- ja/tai asennuspalvelun. Palvelusta ja sen hinnasta saa lisätietoa asiakaspalvelustamme.
 

5.6 Asiakkaan esteet tilauksen vastaanotossa


Jos AJ Tuotteet estyy toimittamasta tilausta asiakkaan esteen vuoksi, toimitus palautetaan takaisin kuljetusyhtiölle, joka ottaa yhteyttä asiakkaaseen sopiakseen uuden toimitusajan. Asiakasta veloitetaan tavaroiden säilytyksestä ja uudesta toimituksesta. Jos lähetystä ei ole toimitettu asiakkaalle kolmen vuorokauden (3 vrk) kuluessa ensimmäisestä toimitusyrityksestä, veloitetaan jokaiselta päivältä terminaalimaksu, kunnes tilaus on toimitettu. Viiden vuorokauden (5 vrk) jälkeen tilaus toimitetaan takaisin AJ Tuotteille.

AJ Tuotteet ei vastaa epäsuorista vahingoista, kuten esimerkiksi menetetyistä voitoista, jotka johtuvat tuotteen toimitusajan myöhästymisestä.


5.7 Ylivoimainen este (Force Majeure)


AJ Tuotteet ei vastaa vahingoista tai tilauksen viivästymisestä, jonka syynä on ylivoimainen este. Näitä ovat esimerkiksi lainsäädännöllinen tai hallituksen toimi, liikekannallepano, sotatila, valuuttarajoitus, järjestelmävirhe, tavarantoimittajista johtuva toimitusvirhe tai -rajoitus, lakko, työsulku, boikotti, saarto tai vastaava olosuhde, joka joko estää AJ Tuotteet Oy Ab:n toiminnan tai vaikeuttaa AJ Tuotteet Oy Ab:n toimintaa siinä määrin, että tilauksen toimittaminen ei ole mahdollista muutoin kuin poikkeavan suurilla kustannuksilla.

 

Sivua päivitetty viimeksi: 16.10.2019