Räätälöity ja joustava kalustus Schenkerille Gardermoeniin Norjaan

Norjan Schenker AS siirsi Gardermoenin lentorahtiosastonsa uusiin tiloihin syksyllä 2020. Tätä projektia varten valittiin AJ toimistokalusteiden pääasialliseksi toimittajaksi. Projektimyyjämme Anniken Sørli auttoi asiakasta koko kalusteiden hankintaprosessin ajan aina suunnittelusta toimitukseen saakka. Tuloksena oli yhdenmukainen ja räätälöity ratkaisu, joka toimitettiin ja asennettiin aikataulun mukaisesti.

Schenker AS:n osasto Gardermoen Norjassa on osa suurempaa konsernia, jolla on toimintaa 140 maassa. Vuonna 2019 yrityksen norjalaisen yhtiön liikevaihto oli noin 400 miljoonaa euroa. Syksyllä 2020 AJ oli mukana kalustamassa nimen omaan Norjan lentorahtiosaston Gardermoenin tiloja.

Hiljaisiin tiloihin ja kokoushuoneisiin valittiin Fairfield-neuvottelutuolit.

Kalusteita kokeiltiin ennen tilausta

Pystyäkseen valitsemaan oikeat tuotteet uusiin tiloihin, asiakas vieraili AJ:n näyttelytilassa Kløftassa. Näyttelyssä tutustuttiin tuotevalikoimaan ja kokeiltiin toimisto- ja kokoustilojen kalusteita. Näin tuotteiden valitseminen helpottui.

Projektimyyjämme teki useita 3D-luonnoksia sisustuksesta. Näin voitiin visualisoida, miltä tuotteet näyttäisivät asiakkaan uusissa tiloissa. Valitut tuotteet esiteltiin realistisessa kuvassa, jonka avulla oli helppo havaita, tarvittiinko muutoksia suunnitelmiin. Tuote- ja väriehdotuksia muokattiin ja kehitettiin, mikä auttoi asiakasta löytämään parhaiten sopivan kalustusratkaisun.

Valmis kalustus aikataulun mukaisesti

Toimistotilaan, joka on suunniteltu 46 työntekijälle, valittiin Modulus-sarjan korkeussäädettävät työpöydät ja säilytyskaapit sekä Zip Rivet -sermit. Kokoustiloihin ja hiljaisiin huoneisiin valittiin Fairfield-neuvottelutuolit. Yleiset tilat kalustettiin Copenhagen-aulakalusteilla ja Gander-tuoleilla.

Varmistimme, että kaikki Schenker AS:n Gardermoenin osaston tilaamat tuotteet toimitettiin ajoissa, koottuina ja käyttövalmiina. Tällä tavoin työntekijät pystyivät siirtymään uusiin kalustettuihin tiloihin heti, kun asentajat olivat valmiita.

Toimistotilat kalustettiin pääosin Modulus-tuotesarjan kalusteiden avulla.

Räätälöidyt ja joustavat ratkaisut

Projektimyyjän ja asiakkaan tiiviin vuoropuhelun ansiosta asiakkaalle pystyttiin tarjoamaan räätälöity ratkaisu tarpeen mukaisesti. Kalustusprojektin aikana rakennettiin erityistarpeeseen mukautettu pöytä postin käsittelyn helpottamiseksi.

Schenkerille tehtiin tarpeisiin räätälöity postituspöytä.

Postituspöytä tehtiin korkeussäädettävästä työpöydästä, joka koostui Modulus-kalustesarjan osista. Näin saatiin ergonominen tuote, jota voidaan mukauttaa kaikille pöydän käyttäjille korkeussäädön ansiosta.

Asiakas halusi tehdä myös muita muutoksia esimerkiksi väreihin, tuotteisiin ja tuotemääriin. Schenkerillä arvostettiin AJ:n joustavuutta ja mahdollisuutta tehdä muutoksia alkuperäisiin suunnitelmiin.

- Suurissa projekteissa muutokset ja lisätilaukset saattavat olla tarpeen sitä mukaa, kun mukaudutaan uusiin tiloihin. Kalusteiden päätoimittajamme hoiti tämän erinomaisella tavalla. Valmistetut erityiskalusteet, jotka on mukautettu tarpeisiimme ja toiveisiimme, sekä tuotteiden ja tuotemäärien muutokset tehtiin ilman ongelmia.
Ida Edlund, Business Developer – Air Freight Norway, Schenker AS, Gardermoen